I april 2006 öppnade vi Misoui med tanken att vara en annorlunda secondhandbutik med ett urval av fräscha, udda kläder och accessoarer. Att handla secondhand är en chans att få vara relativt ensam om sina kläder. Det finns också en ekologisk tanke bakom vår butik. Att ta tillvara på en liten del av den stora mängd kläder som är i omlopp. Det känns bra! Då vi tycker att det är kul med möten över gränserna säljer vi för både herr och dam, ung och gammal, modernt och vintage, samt tar in kläder, smycken och accessoarer av lokala unga designers. Kicki & Victoria Pettersson

måndag 9 mars 2009

MISOUI = KAOS

Just nu är det kaos på Misoui, undrar hur jag ska kunna öppna i morgon?
Nattarbete!
Hela dagen har Åsa Thörner (ny designer, se nedan) Filippa och jag vänt upp och ner på affären, dragit och flyttat runt på möbler och ställningar, plockat bort kläder och skor.
Åsa, som förutom att hon syr väskor och barnkläder även renoverar möbler, har satt in glas i mitt hörnskåp samt gjort en klädstång i det gamla ekskåpet så jag kan hänga barnkläder där.
Så nu ska jag försöka få lite ordning i affären, behövs dammsugas och skuras, fy vad damm det gömt sig!
Det blir nog fint till slut!





Så äntligen hänger det lite väskor tillverkade av Åsa under namnet Måno i affären.
Hon syr även barnkläder, som hon kommer att visa upp på lite tjejkvällar framöver,
så är ni intresserade av att dra ihop ett kompisgäng och tillbringa en kväll
ensamma på Misoui så kom in och prata med mig.
I morgon tisdag ska det komma en dam med ett par spännande lådor med kläder
från mitten 1900-tal, spännande!

Nehe, nu är det nog bäst att det är godnatt för idag, det går att skura imorgon med!
TACK SNÄLLA ÅSA OCH FILIPPA FÖR HJÄLPEN!



1 kommentar:

Hidden Track Design sa...

Jag tror att det kommer bli jättebra! Kul med förändringar!

Sofie